- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 30 december 2012

Vi bloggar För Förändring

Från början användes bloggar mest som politiska instrument. I Sverige blev fenomenet med bloggar riktigt uppmärksammade vid tiden för tsunamin i Indiska Oceanen 26 december 2006.
Det gick fortare att få ut information via bloggar än med traditionell media.

En blogg kan anses liten och betydelselös, men den kan också ses som ett verktyg för att förändra. En möjlighet att få ut sitt budskap och att påverka det samhälle man lever i. Språkets makt är stark och idag har media och politiker respekt för bloggarnas röster.
För min egen del ledde ju bloggandet till att jag blev företagare.

Med detta som bakgrund och med det faktum att vi står inför ett nytt år med möjligheter har jag valt tisdag -eller torsdagstema på bloggen under januari/februari. (Välj själv vilken dag som passar dig bäst)

Nu hoppas jag att det är många andra bloggare som hänger på.temat och lägger till sig på listan här under. Och vad som är förändring är upp till var och en. Stort som smått. Man kan skriva om viktförändring, samhällsförändring, inredningsförändring, före-efter... jag vad som helst bara det handlar om förändring.

Gör så här:
  1. Klicka på "add your link" och fyll i uppgifterna. Det lilla röda krysset som syns efter namnet är det bara du som ser.
  2. Länka också tillbaka till detta inlägg så att dina egna läsare får reda på att fler fina bloggar är med. Det gör du genom att låna bilden ovan och sätta den i marginalen på din blogg med länkning till detta inlägg.
Nu hoppas jag att riktigt många vill vara med och förändra! Tillsammans kan vi!
 
 

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Ja Sussie.. spännande.. kanske inte en egen företagare.. men NÅGOT ska väl ändå kunna förändras hos mej..å hos...*** nu börjar hjärnan å fundera.. på vad..;) kram..Pia

Hanna sa...

Ett gott nytt år!
Önskar jag dig
Kram
Hanna

Birgittas Hus sa...

Roligt initiativ. När man tittar runt på bloggar slås man verkligen av vad många duktiga (främst) kvinnor som bloggar om inredning och renovering och vad det kan leda till. Det är stimulerande att ha åstadkommit något HELT själv.
Gott nytt år hälsar Birgitta

Mina friska tankar sa...

Bra idé klart jag hänger på.Gott nytt år. Kraaaam Pia