- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 5 april 2013

Dags att plantera frö

Iväg for dottern och med henne även minneskortet till kameran. Tills ordningen är återställd får det bli mobilkameran som hjälper mig med inläggen.

Idag ska jag plantera frön.

Årets färgtrend i trädgården är pasteller enligt de som vet.

Ja, vad säger man? I år som jag äntligen tar ett avsteg från just det och vågar mig på tagetes...
 *haha*

 
 
Nu ska jag försöka hitta frön av linnétagetes. Finns det någon läsare som vet var jag kan få tag på det?
 
Kram Sussie

3 kommentarer:

Annika sa...

Jaså du ska satsa på tantblommor iår då.... :-). Tagets är bra till mycket dä.... torka blommorna till hösten så får du massor av nya frö.... man kan färga garn med blommorna.... ha till salladspynt... ja en riktig mirakelblomma ä dä.... Kram På dä...

Asta sa...

Linnétagetes hittar du på Runåbergs fröer.
runabergsfroer.se

Anonym sa...

Äntligen, Sussie, har du tagit ditt förnuft till fånga! Tagetes är världens bästa blomma! Den som du visade på bilden brukar jag odla, och här har fröna tittat upp ur lådorna nu. Längtar efter att kunna plantera ut. kram!