- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 23 juni 2013

Richmond Hill

De senaste dagarna har tillbringats i London, därav blogguppehållet. London, staden som hela familjen älskar.
Dottern är också med hem. Tänk, nu är vi alla samlade. Så härligt!

Ibland får man så intressanta kommentarer här på bloggen. Kommentarer som gör att man börjar fundera och reflektera. Jag blir GLAD när det dyker upp kommentarer som den här:

Bara undrar, om man älskar inredning, vet precis var man ska göra med allting, färger, former och vet exakt vad man ska ställa alla möbler och saker. Men så kommer man till trädgården och så har man helt plötsligt inga idéer. Det är tomt. Vad gör man? Var börjar man? Hmmm??

Jag ska försöka svara på denna fundering och jag tänkte göra det i flera inlägg under sommaren varvat med inlägg om andra saker.

Ett bra tips när man ska försöka sig på en trädgård, är att ta kort på hur andra gjort. Vilka blomsorter har de satt ihop? Vilket tema verkar trädgården ha? Stensättningar? Kantsättningar?

Förevigat genom en kameralins har man sedan massor av inspiration att titta på.

Följande bilder kommer från Richmond Hill. Där finns ett väldigt mysigt café, vacker trädgårdsmiljö, och massor av träsoffor tillägnade olika människor som brukade sitta och blicka ut över den vackra miljön. Så glad över att Emma tog oss med hit och jag rekommenderar er som ska till London att strosa runt där ett tag.














Kram Sussie




2 kommentarer:

Hanna sa...

Vackra London bilder.
Kram
Hanna

Asta sa...

Nu blev jag allt avundsjuk. Jag älskar London och längtar SÅ efter att åka dit. Just nu behövs pengarna dock till annat, men det ska nog bli en tripp framöver. För ett par-tre år sedan var jag med en kompis och bilade i England. Då åkte vi bla runt till en del trädgårdar. Jösses vad jag skulle vilja ha min trädgård i deras klimat!