- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 29 juni 2013

Ripsmattor


Min allra första ripsmatta köpte jag på en skolresa - i årskurs 5.
Kanske inte riktigt vad man kan förvänta sig att en 12-åring köper på en skoresa till Danmark, men det var något som klack till i mig när jag såg den. Direkt visste jag att den skulle med hem och läggas ner i brudkistan.

Finns det överhuvudtaget någon som sparar i en brudkista nu för tiden?

Ända sedan Danmarksresan har jag älskat ripsmattor.

 Min nya köksmatta i svart och vitt, kommer från Nyblom & Kollén. Jag valde ett klassiskt mönster som stämmer med kuddens linnetyg. 

Mattan har så fina detaljer.



Snart börjar det bli dags att inreda den stora glasverandan. Vi har satt ett datum som "dåskaviförsökavarafärdiga"-datum. Jag vet redan nu att jag ska köpa ännu en ripsmatta dit. Just nu lutar det mest åt den här.

Kram Sussie



4 kommentarer:

Hanna sa...

Vilket fint kök och vilken fin matta.
Kram
Hanna

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Ripsmatter er nydelige, og jeg har selv forsøkt å få tak i en fra Nyblom Kollen i lyseblått og hvitt, men de var dessverre utsolgt! Du var nok litt spesiell som kjøpte en matte som 12 åring, men interessen for interiør har du nok alltid hatt, og allerede som liten!

Jeg ønsker deg en fin siste helg i juni!

Klem Cathrine :-)

Villa Ryttarängen sa...

Jättesnygg matta. Tänk att du visste redan då vad du ville ha...Jag samlade också i brudkistan. Kraaaam Pia

Annas skattkammare sa...

Vi inredningstokiga verkar vara födda med det stora intresset.. :) jättefin matta!
Kram Anna