- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


måndag 30 december 2013

Bergdala Studioglas

Vi har alla våra favoriter på julbordet. Mina blir färre och färre. 
Varmrätterna kan jag skippa helt, det räcker med sillen, laxen och frestelsen. 


När det gäller julgodis kan jag vara utan det också, bara jag får ris á la malta. Där har ni min jul:
sill
lax 
frestelse och 
ris á la malta


De små skålarna med blå kant från Bergdala har jag haft i tre år, och i år har de fått sällskap av en större skål från samma serie.
Det är vackert, det påminner mig om min pappa och skålarna gör att måltiden känns påkostad trots att det "bara" är gröt man serverar.
Alla mina skålar kommer från ArtGlassVista. Smidigaste sättet att få ta del av något jag verkligen gillar - vackert glas i alla former.

Kram Sussie



3 kommentarer:

Annika sa...

Mums va gött mä ris a'la malta.... ä ingen julmatsälskare ja heller.... ä rektit perkete i maten... dina skålar ä ju så fine.... älsker ju blått... :-) Önsker nu Dig å di dine ett rektit Gött Nytt År... Kram Annika

Villa Ryttarängen sa...

Jättefina skålar, det betyder så mycket tycker jag i vad man serverar sin mat. Kraaam och Gott slut på året./ Pia

Hanna sa...

Gott nytt år!
Önskar jag dig
Kram
Hanna