- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 10 januari 2016

Kålsallad och date med en man




Jag gillar att baka.
Jag gillar att städa.
Jag gillar att rensa rabatter.
Jag gillar att stryka.

Jag ogillar att laga mat.

Fast sallad går an att göra. Minimal arbetsinsats för maximal känsla vid måltiden. Check på den!
Rödkålen är en favorit.

Eftersom jag gärna experimenterar och kör Kajsa Varg-stilen är det svårt att säga några direkta mått på varje ingrediens. Pröva er fram!

Av endast tre ingredienser blir det snabbt en  jättegod kålsallad som passar till... allt! Passar också bra istället för potatis, ris och pasta för er som inte äter det.

Rödkål (ca 1/2 litet huvud)
1 äpple (Ingrid Marie är absolut godast tycker jag)
1 klick majonnäs (ca 1 msk)


Ikväll har jag date med en person som charmat tusentals nämligen mannen som heter Ove. Det är sista kvällen den går på biografen här hemma så det gäller att vara på plats i tid för att få en biljett. Jag som är så oerhört lättgråten ska smyga med några näsdukar i jackfickan. Jag kommer ju ihåg tårkavalkaden i slutet när jag läste boken.

Kram Sussie

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Den salladen ska jag testa, gillar ju coleslaw så då borde denna smaka bra. Tack för receptet och lycka till med daten och snyfta på du... Kraaam Pia

Anonym sa...

Den salladen måste jag också testa, ser så läckert ut med rödkål. Jag gillar allt det du räknade upp plus laga mat, det är så rogivande tycker jag.
Ha en bra vecka!
Kram Birgitta