- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 6 januari 2016

Tankens kraft





Tack alla ni som tagit er tid att kommentera angående bloggars framtid. På instagram, på bloggen och på facebook har det kommenterats och det är fantastiskt roligt att få ta del av vad ni tycker. Ingen av er har sett bloggar som ute eller som något som kommer att försvinna. Möjligen pikar de inte längre högst upp bland alla sociala medier just nu men saker och ting går som bekant upp och ner. Jag fortsätter blogga men kommer också att vårda mitt instagram lite mer än vad jag gjort förut.

Så var det ledigt igen då. Idag stannar jag gärna inne och fikar, städar undan julen och myser i största allmänhet. Vi hade -18,8 i morse. Jag har svurit över hur otroligt många granbarr som rasat av granen efter att jag plockat ur pyntet från den.

Men visste ni att ett avkok på barren används av många ursprungsbefolkningar världen över som anti-bakteriell tvättvätska för kroppen?



Tankens kraft - är det egentligen så negativt med granbarr? Jag har ju naturens egna apotek liggandes på golvet!


Kram Sussie

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har fuskgran, när jag ser allt barr så är det något speciellt med allt barr på golvet. Har aldrig tänkt på att det kan bli ett vackert hjärta och att det även är naturens apotek.
Läste ditt inlägg om att blogga, jag har hållit på i sex år och kommer att hålla på länge än. Har instagram, men tycker inte att det är lika roligt.
Ha det bra!
Kram Birgitta