- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 12 augusti 2016

Bloggtankar


Om man räknar bort helgen är det sista semesterdagen för mig idag. Det känns som jag varit ledig i evigheter. Och ändå känns det som om jag skulle vilja ha minst två veckor till som kompensation för de kalla och regniga dagarna som augusti hittills levererat.
Jag, som aldrig brukar reflektera över vädret känner mig lite gnällig över allt regn eftersom vi hade planerat att hinna så mycket mer när det gäller ommålning av vårt hus i sommar. Det funkar ju inte att skrapa och måla när regnet aldrig vill ge sig.

Nog om det!

Sommar är instagram, höst är blogg. Nu blir det mer fart på bloggen igen och jag har bestämt mig för att släppa lite på prestationsångesten. Det blir sådär när man hållit på att blogga så länge som jag har gjort. Man får ångest tillslut och tänker " Hur många gånger kan jag visa upp den här vinkeln från köket?" Eller "Det här skulle jag kunna skriva om men nu har jag inte kameran med mig och kan fota utan bara mobilen". Och så slutar det med att inget inlägg blir gjort.

Men som sagt - slut på prestationsångesten!

Tätare inlägg på prov och mer foton från mobilen. Då kan man blogga lite mer på språng, precis som livet är. 

Idag är jag på väg till Emma och Mike i Uppsala. De har fått tillökning. En liten Otto. Han har fyra ben och päls och så säger han mjau.

Kram Sussie

Inga kommentarer: