- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 13 augusti 2016

Skoklosters slott

Jag gillar känslan i kroppen när man kliver in i gamla slott och känner historiens vingslag fläkta i ansiktet. Jag tittar på golv, på tak, på dörrar och alla sådana där byggtekniska saker mycket mer än alla porträtt som guider alltid envisas med att prata länge om. Inredningsintresset vinner alltid över historien även om det många gånger hänger ihop.

På Skoklosters slott fanns det inredningsdetaljer att titta på överallt. Bara dörrarna fick mig mållös. Här är ett axplock.




Jag skulle absolut kunna tänka mig att måla blommor i dörrspeglarna på en dörr där hemma. Jag har redan målat motiv på toadörren. Jag tror nästan jag har missat att visa den dörren här på bloggen. Hm! Så bra! En icke visad plats i vårt hus efter 9 års bloggande! Jag lovar att göra ett inlägg om dörren längre fram.

Kram Sussie


Inga kommentarer: